Διαβάζουμε στο http://el.wikipediα.org.
Άμστελ είναι το όνομα ενός ευθυγραμμισμένου ποταμού της Ολλανδίας.
“Παραπλανητική ως προς τα βασικά της μηνύματα που προβάλλουν τον
ελληνικό της χαρακτήρα και τη σύνδεση με την ελληνική παράδοση” κρίθηκε η
διαφημιστική καμπάνια της Amstel από το ΣΕΕ. Η Επιτροπή έκρινε ότι η
υπό έλεγχο επικοινωνία επικοινωνεί το χαρακτηριστικό της ελληνικότητας
τόσο του προϊόντος όσο και της μάρκας Amstel τοποθετώντας μάλιστα το
στοιχείο αυτό σε ένα πλαίσιο διαχρονικότητας.
Με αυτόν τον
τρόπο είναι πιθανόν να δημιουργηθεί στον καταναλωτή η εσφαλμένη εντύπωση
ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ελληνικό προϊόν / ελληνική μάρκα που
εξαρχής δημιουργήθηκε και καθιερώθηκε στην Ελλάδα και που ανέκαθεν
παράγεται αποκλειστικά με ελληνικές πρώτες ύλες.
Ειδικότερα,
παραπλανητικοί θεωρήθηκαν οι ισχυρισμοί της διαφήμισης αναφορικά με την
παραγωγή της μπίρας κατά 100% από ελληνικό κριθάρι. Εντούτοις αφενός
επειδή η μάρκα Amstel δεν είναι ελληνική και αφετέρου επειδή κατά τη
διαδικασία από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς
ότι οι προδιαγραφές παραγωγής του προϊόντος που ισχύουν σήμερα (δηλαδή η
κάλυψη των αναγκών σε κριθάρι αποκλειστικά από Ελληνες παραγωγούς)
ισχύουν πάντοτε, η Επιτροπή αποφάσισε ότι από τη διαφήμιση είναι πιθανός
ο κίνδυνος σύγχυσης ή και παραπλάνησης λαμβάνοντας υπόψιν της και το
γεγονός ότι στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή είναι συχνά ασαφές κατά
πόσο ένα προϊόν/μάρκα είναι ελληνικό ή όχι.
Παραπλαντητικά
θεωρήθηκαν από το ΣΕΕ και τα επιχειρήματα της καμπάνιας που συνδέουν την
προέλευση του ονόματος της μπίρας Amstel με την ελληνική γλώσσα (Αμ
στέλνανε...) και τις ελληνικές ρίζες (σύντμηση επιθέτου Αμ-οιράκης
Στ-έλιος).
Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να τροποποιήσει εντός 4
ημερών τη διαφημιστική καμπάνια της μπίρας Amstel σε τηλεόραση και
ραδιόφωνο μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας
(ΣΕΕ)είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία ωστόσο φαίνεται ότι έχει
αποσύρει την καμπάνια πριν την ανάρτηση της απόφασης.
Η απάντηση της Amstel στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας
απο το http://gr.news.yahoo.com/%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-amstel-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CE%B3%CF%87%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82-131523106.html
Σε ανακοίνωσή ττης η εταιρία αναφέρει: «Η Amstel σέβεται την απόφαση
του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, το οποίο ζήτησε τροποποιήσεις στην
πρόσφατη διαφημιστική της ταινία, αλλά δηλώνει ότι διαφωνεί τελείως με
το σκεπτικό της επιτροπής, η οποία αγνοεί τα στοιχεία της ελληνικότητας
της παραγωγής και την ουσία της επικοινωνίας της Amstel.
Τέλος, μόνο έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι, σε μια εποχή που όλοι
χρειαζόμαστε ένα χαμόγελο,ο χώρος της επικοινωνίας «τιμωρεί» το χιούμορ
και τον αυτοσαρκασμόσε μια διαφημιστική ταινία.
Είναι δυνατόν να μην καταλάβει κανείς το πραγματικό νόημα της
επικοινωνίας της Amstel αλλά και το χιούμορ στη δημιουργική της
προσέγγιση, η οποία «παίζει» με το πώς «βγήκε» το όνομα Amstel
δημιουργώντας λογοπαίγνια με τη φράση «Αμστέλναν» και το όνομα
«Αμοιράκης Στέλιος» και διασκεδάζοντας με τη συνήθεια των Ελλήνων να
παίζουμε με τις λέξεις, όταν θέλουμε να κάνουμε δικό μας κάτι που
αγαπάμε;
Αυτό που βεβαίως δεν είναι χιούμορ είναι τα αδιάσειστα στοιχεία που
παραθέτει η Amstel για την ελληνική της παραγωγή και τη σχέση της με την
Ελλάδα, εδώ και σχεδόν 50 χρόνια, όταν παράγεται στην Ελλάδα με
ελληνικές πρώτες ύλες (π.χ. μπουκάλια, ετικέτες, κουτάκια, καπάκια,
κ.ο.κ) και χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια ελληνικό κριθάρι για την παραγωγή
της, το οποίο έφτασε πλέον φέτος να καλύπτει το 100% των αναγκών της.
Τώρα είναι η σωστή στιγμή να ξεκινήσει μια σοβαρή συζήτηση περί
«ελληνικότητας» των προϊόντων, ορίζοντας καταρχήν τι είναι ελληνικό
προϊόν. Πόσο ελληνικό είναι ένα προϊόνμε ελληνικό όνομα που φέρνει όλες
τις πρώτες ύλες του από το εξωτερικό και συσκευάζεται μερικώς στην
Ελλάδα; Είναι λιγότερο ελληνικά τα προϊόντα που παράγονται σε εργοστάσια
και εγκαταστάσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, από έλληνες
εργαζομένους, από ελληνικές πρώτες ύλες; Οι επενδύσεις, οι θέσεις
εργασίας, η τεχνογνωσία και η προστιθέμενη αξία που προσφέρουνστην
Ελλάδα δεν παίζουν κανένα ρόλο;
Κι αν τα κριτήρια αυτά έχουν την ίδια βαρύτητα, αν όχι μεγαλύτερη, από
ότι το όνομα, τότε θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουν οι καταναλωτές
ποια άλλη μπίρα στην Ελλάδα έχει αγκαλιάσει όπως η Amstel την πραγματική
αξία της Ελλάδας, που είναι οι άνθρωποι.
Μια τέτοια συζήτηση θα έδινε πραγματικά την ευκαιρία να φανεί ποιοι
τελικά πραγματικά επενδύουν στην Ελλάδα και ποιοι απλά προσπαθούν να
εκμεταλλευτούν τις καταστάσεις αλλά και τους έλληνες καταναλωτές.
Σε κάθε περίπτωση, η διαφημιστική ταινία θα προσαρμοστεί με βάση τις
συστάσεις του Συμβουλίου, και …«Αμ επιστρέφει» το Σεπτέμβριο!»
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου