Ο ορυκτός μας πλούτος είναι η προίκα της καθυστερημένης Ελλάδας, για το γάμο της με την προηγμένη Ευρώπη.

«Σύριζα» στην εποχή μας είναι οι δύο ταινίες του Μαραγκού γυρισμένες 30 χρόνια πρίν.
Δημ. Υπάλληλος ρωτάει νέο άνεργο, τι σπούδασες;
Άνεργος: Μηχανολόγος μεταλλειολόγος με ειδικότητα στις υψικάμινους
Δημ Υπάλληλος: Δεν ήξερες ότι υπάρχει κίνδυνος να μείνεις χωρίς δουλειά;
Ανεργος: Η επιλογή δεν έγινε τυχαία, όταν ήμουν στο Λονδίνο και αναζητούσα ποιο τομέα θα διαλέξω η κυβέρνηση εξήγγειλε νέα μέτρα για την αξιοποίησή του ορυκτού μας πλούτου.
Αυτό άνοιγε για μένα ένα δρόμο για επιστημονική ειδίκευση ανωτέρου επιπέδου.
Βέβαια εκείνο τον καιρό ενας μεγαλοβιομήχανος έλεγε ότι "ο ορυκτός μας πλούτος είναι η προίκα της καθυστερημένης Ελλάδας, για το γάμο της με την προηγμένη Ευρώπη." 
Αυτό εγώ τότε δεν το έλαβα υπόψιν μου γιατί σκέφτηκα και είπα... τι πάει να κάνει αυτός να τα βάλει με το κράτος;;; 
Που να ξέρω όμως ότι κράτος στην ουσία είναι αυτός.Οχι μόνο τον ορυκτό μας πλούτος δώσαμε πρόικα στην ΕΟΚ, κυρίως στην ΕΟΚ αλλά όλη την Ελλάδα. 
Που να φανταστώ εγώ όταν σπούδαζα επιστήμονας ότι θα γινόμουν μια προίκα, όλη η παιδεία έχει γίνει μια προίκα. Τι τα θές φίλε μου η ουσία είναι ότι αυτοί δεν είναι πατριώτες


Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Μαραγκός
Σενάριο: Θεόδωρος Μαραγκός
Χρονολογία παραγωγής: 1981


31 χρόνια πριν η ταινία μοιάζει προφητική. Προφανώς ο μαραγκός δεν ήταν προφήτης αλλά ένας κινηματογραφιστής που έβλεπε τα πράγματα διαφορετικά από αυτό που μας παρουσίαζαν τότε αλλά και σήμερα.

Η ταινία  "ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ. 1983" παρουσιάζει με γλαφυρό τρόπο την πασοκοκρατία. Λέει ο πρωταγωνιστής "πολιτικός" πρέπει να φτιάξουμε ωραίο ροδάκινο, να το πάμε στον Ευρωπαίο, να το ευχαριστηθεί και να του πάμε και άλλο...
Ο λόγος του πρωταγωνιστή της ταινίας είναι... Σύριζα στην εποχή μας..








0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Facebook Favorites More