Το Facebook σε ρόλο Big Brother


To Facebook συνεργάζεται με μια αμφιλεγόμενη εταιρεία συλλογής στοιχείων που ονομάζεται Datalogix και που μπορεί να εντοπίσει αν οι χρήστες που βλέπουν τις διαφημίσεις στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης καταλήγουν να αγοράζουν τα εν λόγω προϊόντα.
Εν μέσω αυξανόμενης πίεσης για να αποδείξει την αξία των υπηρεσιών διαφήμισης του, το Facebook έχει σταδιακά προχωρήσει σε νέες τεχνικές για την παρακολούθηση και τη χρήση δεδομένων χρηστών που εγείρουν ανησυχίες μεταξύ υποστηρικτών της ιδιωτικότητας.
«Μας λέγανε οι διαφημιζόμενοι ότι έπρεπε να πιέσουμε περαιτέρω και να τους βοηθήσουμε να κάνουν καλύτερη δουλειά», δήλωσε ο Brad Smallwood, Facebook Ηead of Μeasurement and Ιnsights.

Η Datalogix έχει στοιχεία από 70 εκατομύρια αμερικανικά νοικοκυριά που σε μεγάλο βαθμό προέρχονται από προγράμματα και κάρτες επιβράβευσης σε περισσότερους από 1000 εμπόρους λιανικής πώλησης, συμπεριλαμβανομένων super market και φαρμακείων. Ταιριάζοντας διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή άλλες πληροφορίες αναγνώρισης που σχετίζονται με αυτές τις κάρτες με ηλεκτρονικά μηνύματα ή πληροφορίες που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία λογαριασμών στο Facebook, η Datalogix μπορεί να παρακολουθεί κατά πόσον οι άνθρωποι αγόρασαν ένα προϊόν σε ένα κατάστημα αφού είδαν μια διαφήμιση στο Facebook.

Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλες πληροφορίες για την αναγνώριση καθίστανται ανώνυμα και συγκεντρώνονται σε ομάδες χρηστών που είδαν μια διαφήμιση και σε άλλους που δεν το έκαναν. Η Datalogix συντάσσει μια έκθεση για το Facebook και τους διαφημιζόμενους του όπου καταμετρά ποιες δημιουργικές προσεγγίσεις και δημογραφική στόχευση πείθει τους χρήστες να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα στο διαδίκτυο.
Το Facebook δήλωσε ότι πληρώνει την Datalogix για την αντιστοίχιση και τη συλλογή δεδομένων. Οι διαφημιζόμενοι είναι πρόθυμοι να δουν περισσότερα δεδομένα γύρω από τις καμπάνιες στο Facebook, αλλά μερικοί δήλωσαν ήδη ότι εξακολουθούν να είναι μπερδεμένοι για το πώς να αξιολογήσει κανείς τα νέα αυτά δεδομένα.

Οργανώσεις υπέρ της προστασίας της ιδιωτικής ζωής έθεσαν ζήτημα σχετικά με το αν η νέα αυτή πρακτική παραβιάζει το δικαστικό συμβιβασμό των $ 9,5 εκατ. μεταξύ του  Facebook και της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου γύρω από το αν το Facebook εξαπάτησε τους χρήστες του μην τηρώντας τις υποσχέσεις του περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.


Οι χρήστες του Facebook συμπεριλαμβάνονται αυτόματα στις αναλύσεις της Datalogix, και δεν μπορούν άμεσα να επιλέξουν τη μη συμμετοχή τους σε αυτές μέσα από τον λογαριασμό τους στο Facebook. Αντ 'αυτού, θα πρέπει να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Datalogix, με την οποία το Facebook συνδέεται μέσα από την υπηρεσία βοήθειας που παρέχει.
Ο Jeff Chester, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου για την Ψηφιακή Δημοκρατία, μια ομάδα προστασίας των προσωπικών δεδομένων, δήλωσε ότι η πρακτική αυτή δεν παρέχει στους χρήστες του Facebook επαρκή έλεγχο των δεδομένων τους ή την απαιτούμενη διαφάνεια για το πώς αυτά χρησιμοποιούνται.
«Δεν πιστεύουμε ότι κανένα μέρος αυτών των online-offline δεδομένων θα πρέπει να χρησιμοποιούνται χωρίς την ρητή έγκριση των χρηστών και μια διαδικασία επιλογής», είπε.
Το Facebook και η Datalogix δήλωσαν ότι στοιχεία σχετικά με ατομικές αγορές δεν γίνονταν διαθέσιμα ούτε στο Facebook αλλά και ούτε στους διαφημιζόμενους. Προσωπικά στοιχεία χρηστών του Facebook δεν είναι διαθέσιμα  στους διαφημιζόμενους. Το Facebook δήλωσε ότι συνεργάζεται με έναν εξωτερικό ελεγκτή για να παρακολουθεί τις πρακτικές του.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Facebook Favorites More